Témanap felépítésének ismertetése
A Vitéz László alprogram célja, hogy az óvodás korosztályt (középső-és nagycsoportosok) bevezesse a bábszínház élményvilágába és megalapozza a kultúrára, nemzeti öntudatra való nevelést már kisgyermek korban. A program az országot járva becsatlakozik az óvodák délelőtti foglalkozásainak menetébe, mely körülbelül reggel 9 órától 11 óráig tart. A kétszer 45 perces foglalkozás első felében drámajátékok, táncház és a bábelőadás zajlik, míg a második részében kézműves alkotómunka folyik.
A Vitéz László alprogram az alábbi nevelési célokat helyezi fókuszba: komplex projektoktatáson, tevékenységen alapuló tanulás; megalapozza a jövőbeli színházlátogató generáció felnevelését, a színházi élmény elmélyítését, a kultúra hétköznapi életbe való bevonását; magyar népi hangszerekkel való ismerkedés, néptánccal kapcsolatos élmény nyújtása; differenciálás; a közösségi csoportok létrehozásának és fennmaradásának elősegítése; mesehallgatóvá nevelés; a bábszínházi élmény megismerésével a figyelem és érdeklődés fenntartása komplex, „ízes-szagos” foglalkozások bevonásával.
A témanap foglalkozásterve a következő elemekből épül fel:
1) Drámajáték: célja a gyerekek bábelőadásra való hangolódásának elősegítése, például mozgásos játékok bevonásával.
2) Táncház: célja a foglalkozáson belül a népzenei elemek, hangszerismeret bevonása és a magyar néptánchoz kapcsolódó élmény nyújtása.
3) Bábelőadás: célja egy-egy adott magyar népmese, eredetmonda bemutatása az adott bábszínházi előadás keretén belül.
4) Kézműves foglalkozás: célja az adott mese, bábszínházi előadás vizuális elemekkel és elemekké való átformálása, egy-egy szereplő vagy szimbólum képi megalkotásán vagy kézzelfogható kézműves produktumának létrehozásával.